Social Ads: Buďte vidět i v IG průzkumníkovi

Oznámení, že Instagram (potažmo Facebook) nasadí možnost umístit promované příspěvky také do sekce Explore, vyšlo už na konci června 2019. Na její vyzkoušení jsme si však museli počkat několik měsíců. V mém případě se nabídka Placements rozrostla až v pondělí 16. září 2019. Jak můžete funkci využít a co pro vás vůbec znamená? Co udělala změna s mými klienty?

O Instagram Explore

IG Explore znáte pravděpodobně spíš jako lupu v ovládací liště aplikace Instagram. Většina lidí ji využívá, pokud jde hledat konkrétní profil, hashtag atd., ale kromě vyhledávacího panelu se vám v této sekci nabídne rovněž doporučený obsah. Ten Instagram navolí na základě příspěvků, které se vám líbí – zohledňuje konkrétní profily, jejich zaměření, hashtagy, ale také barevnost a objekty. Nevěříte? Vyzkoušejte. Jakmile začnete vyjadřovat své sympatie postům laděných do béžových tónů, na nichž jsou psi, rázem se navýší podobné příspěvky v Explore sekci.

Jak funguje Instagram Explore pro businessy

Víc než uživatelské použití vás však tuto chvíli pravděpodobně víc zajímá jeho zúročení pro obchodní účely. Doposud se k novým uživatelům sponzorovaný obsah dostával jen ve feedu či na Stories. Feed má ovšem v současné době problém, že jím pozorně scrolluje stále méně lidí. Mnohem častěji jej projíždí spíše bezděčně a zastaví se až u něčeho, co je opravdu zaujme.

Vyšší míru pozornosti věnují Stories. Zde si ale uživatelé zase vypěstovali klikací reflex, kdy přeskakují z jednoho účtu na druhý. To poslední, u čeho by se chtěli zdržovat, jsou sponzorované posty, na něž sice narazí ve Stories, avšak tyto příspěvky mají formát feedového obsahu a buďme upřímní – ve Stories vypadají příšerně.

Proto považuji možnost zaplatit si umístění do Exploru za geniální. Zatím jsem nevypozorovala, do jaké míry Instagram zapracovává ke klasickému nastavení propagace také výše popsané aspekty jako barevnost či objekty, ale zcela nepochybně (a po měsíci a půl mohu říct, že i prokazatelně) se navyšuje šance na oslovení správného publika.

V Explore totiž lidé příspěvek objeví v podstatě přirozeně. Není to pro ně otravná reklama mezi fotkami jejich známých a reálně zajímavých profilů. V Explore mají možnost volby. Samozřejmě s tím vyvstává výzva pro marketéry, protože rázem je třeba se zase soustředit na vizuální stránku věci a jistým způsobem se tak vracíme ke kořenům Instagramu.

White Ipad

Jak se projevila funkce IG Explore u mých klientů

Po oslavných řádcích funkce by to tedy chtělo nějaké důkazy. Jako příklad uvedu profil jednoho z klientů, které mám pod palcem. S dovolením jej nebudu jmenovat, jedná se však o developera, kde jsme se dlouhodobě potýkali s nevalným zájmem, ač jsme se snažili IG profil ladit spíše lifestylově a osladili jsme jej signature grafickými prvky. Tyto kroky zájem sice podpořily, ale stále to nebylo ono.

Po dvou nebo třech týdnech od prvního spuštění proma, jež zahrnovalo také umístění v IG Explore, mi psal projekťák s otázkou, co se to na tom profilu děje, že je tam najednou tolik lajků. (Vsuvka – Lajky nejsou prodeje, takže neberte ten social jako prodejní kanál číslo jedna. Sama mám ve sledování takových hezkých značek, které se mi sice líbí, ale za několik let jsem si od nich nic nekoupila…) Jeden aspekt byl jistě vyšší budget, ale v porovnání s minulostí, kdy jsme používali stejnou částku, se stejně čísla pohybovala výš. Odpověď? IG Explore.

Mezi lifestylovými příspěvky se stejným budgetem před spuštěním proma (začátek září) v IG Explore a po něm (konec září) je rozdíl zhruba 30 %. Příspěvek s dvojnásobným budgetem před (červen) má pouze o čtvrtinu více srdíček než příspěvek s nižším budgetem po (říjen).

Už jste vyskoušeli IG Explore? Jaké jsou vaše zkušenosti?

Mohlo by se vám také líbit...

Populární příspěvky

Napsat komentář